Budaya Atur Sesaji
wonten ing Bali
Bali minangka propinsi ingkang
sampun kondhang wonten ing negara manca. Boten kaget bilih kathah sanget para
turis ingkang sami nelasaken dinten preinan menika kagem plesir ing provinsi
ingkang dipunsebat ugi “Pulau Dewata”.
Menapa dipunsebat “Pulau Dewata”?
amargi wonten ing Bali menika kathah sanget patung saha arca-arca ingkang
wonten ing saben griya saha pure.
Tradisi
saha budaya ingkang wonten ing Bali menika kenthel sanget, salah satunggaling
budaya wonten ing mrika saben dintenipun kedah damel sesajen ingkang dipunpanggenaken
wonten ing sakiwa tengenipun griya. Papan sesaji menika kadamel saking janur
ingkang dipun bentuk arupi mangkok alit. Wujudipun panggenan sesaji menika
wonten ingkang kotak, arupi sekar saha wajik. Wujudipun saged kapriksani saking
gambar ing ngandhap.
Wosipun
sesaji menika wonten sekar cacahipun sekawan. Sejatosipun sekar menika
setunggal kemawon boten menapa-menapa, ananging menawi mekaten boten ketingal
seninipun. Dados biasanipun sekar menika langkung sekedhik wonten tigang werni.
Sekar menika boten dipuntemtoaken kedah menapa, ingkang wigatos sekaripun saged
damel endahing sesaji. Sanesipun sekar, ugi wonten irisan ron pandhan, sekul
sekedhik ingkang wonten ing nginggil sekul menika dipunsukani parutan klapa
ingkang werni kuning. Ingkang pungkasan menika dipunsukani dhupa.
Sesaji
ingkang sampun dados menika dipundongani rumiyin, sesampunipun dipundongani
dipunkepyuki kaliyan toya suci. Saklajengipun nembe dipunparingaken wonten ing papan-paman
tartamtu. Biasanipun wonten ing ngajeng griya, papan toya, pure, saha wonten
ing kendaraan.
Maknanipun
sesaji menika minangka sarana pandonga nyenyuwun marang para dewa supados
dipunparingi keslametan gesangipun. Nglampahi saben kagiyatan saged lancar
boten manggihi perkawis saha kalepatan-kalepatan.
Tiyang
wonten ing Bali menika ugi asring ginakaken uwos ingkang tumempel wonten ing
bathuk saha gulunipun. Uwos ingkang tumempel menika gadhahi makna ingkang
wigatos. Uwos wonten ing bathuk gadhahi makna supados pikiran tiyang menika
tetep suci kanthi ancas sedaya pamikiranipun sae. Lajeng uwos ingkang tumempel
ing gulu gadhahi makna supados atinipun tiyang menika asring suci. Uwos menika
sampun tumempel piyambak boten dipunparingi menapa-menapa, ananging tumempeling
uwos menika dipunsebabaken pandonga ingkang sampun dipunaturaken dhumateng
Gusti. Samangke uwos kalawau saged copot piyambak.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar